Kallelse till Östra Svealands Hundungdoms årsmöte 2020

Årsmötet är en av de viktigaste händelserna på året. Där kan klubbarna få en inblick i distriktets verksamhet och kunna påverka. Efter årsmötet kommer vi bjuda på lunch och därefter följer en spännande clinic med Kickan Nikolic med tema grundträning och belöningsutveckling! Kickan har tränat hundar i många år och vi ser mycket fram emot att få ta del av hennes kunskaper. Vill ni läsa mer om Kickan hittar ni information på hennes hemsida www.hundkurser-online.com.

Datum: lördag 28:e mars
Plats: Haninge Hundhall (Gamla Nynäsvägen 3F, 136 47 Haninge)
Tid: Kl 11:00
Kostnad: Gratis!
Anmälan: Sker via denna länk senast 7/3.

Hundar är också välkomna under mötet och clinicen men ska då helst vara i medhavd bur. Efter möte och clinic går det bra att stanna kvar och nyttja hundhallen för egen träning.

Vill er klubb skriva en motion till distriktsårsmötet? Då måste den skriftligen inlämnas till styrelsen före den 15:e januari. Om er klubb skrivit en motion till Sveriges Hundungdoms centrala årsmöte, Repskapet, måste även den behandlas på distriktets årsmöte.

Inför årsmötet ber vi er också kolla vilka från er klubb som är intresserade av att åka på Sveriges Hundungdoms årsmöte, Repskapet, då vi under mötet också bestämmer vilka som ska åka som delegater för Östra Svealand Hundungdom.

Vid frågor är ni välkomna att kontakta ordförande Elin Viklund via mail.

Varmt välkomna till Östra Svealands Hundungdoms årsmöte!