Årsmöte 2019!

Kallelse till Östra Svealands årsmöte 2019

Årsmötet är en av de viktigaste händelserna på året. Där kan klubbarna få en inblick i distriktets verksamhet och kunna påverka. Efter årsmötet kommer vi bjuda på lunch och därefter följer en spännande föreläsning med duktiga Kickan Nikolic från K9 Education. Ämnet kommer vara belöningsutveckling och grundträning, något som alla har användning för! Under föreläsningen kommer Kickan också visa endel praktiska övningar. Möjlighet finns att ta med hund, dock begränsat antal.

Vill er klubb skriva en motion till distriktsårsmötet? Då måste den skriftligen inlämnas till styrelsen före den 15 januari. Om klubben har skrivit en motion till Sveriges Hundungdoms centrala årsmöte, Repskapet, måste den också tas upp på distriktets årsmöte.

Inför årsmötet ber vi er också kolla vilka från er klubb som är intresserade av att åka på Sveriges Hundungdoms årsmöte, Repskapet, då vi under mötet också bestämmer vilka som ska åka som delegater för Östra Svealand Hundungdom. Anmäl er senast den 23/2 på denna länk.

Datum: lördag 9:e mars
Plats: Studiefrämjandets lokal i Nacka, Finntorpsvägen 3C, 131 36 Nacka
Tid: Kl 11:00. Föreläsningen beräknas börja kl 15 och hålla på i ca 2h.
Kostnad: Gratis

Vid frågor är ni välkomna att kontakta ordförande Elin Viklund via mail på ordforande@oshu.se. Varmt välkomna till Östra Svealands Hundungdoms årsmöte!